måndag 6 april 2009

Inte följt schemat


Ja, vad ska man säga? Fram tills klockan var halv tio funkade schemat fläckfritt. Därefter kom jag in i någon sorts andra anding (jag visste inte ens om att jag haft en första andning i morse, men tydligen hade jag det) och dagen fylldes med gympa, promenad, lek, brottning, bus, mer promenad, glass och för att avsluta något som visade sig vara en mycket bättre dag än jag väntat mig blev det en fika hos bonusniecen. Alltid lika trevligt. Tack för sällskapet. =)

Jag är trött som en gnu nu och ämnar dyka ner i sängen snarast. Känns som om mitt huvud behöver det. Samtidigt vet jag att jag kommer ägna lite tid åt en bok jag håller på att läsa, oavsett hur trött jag är. Sällan får böcker mig att skratta högt, men denna författare lyckas varje gång. Böckerna är skrivna för ett tjugotal år sedan, men dess politiskt inkorrekthet och otroliga svängningar med det engelska språket är fenomenalt roliga även idag. Heja Tom Sharpe!

4 kommentarer:

Anna sa...

*rotar i Sols bokhylla*

~Sol~ sa...

Rockern, det finns en hel del att rota igenom, men de allra flesta böckerna är i kartonger och kassar i skrubb resp källare. *S*

Anna sa...

*stirrar* Böckerna vill inte bo i kartonger och kassar! Böckerna säger att de också vill vara med och umgås! :D

~Sol~ sa...

Rockern, jag jobbar på det. Har liksom slut på hyllor och det kommer liksom ingen snäll (snygg, sexig, charmig) snickare och ringer på för att erbjuda sig att sätta upp nya... *suck*