lördag 25 april 2009

Färg


Jag har fått färg. En härlig dag i solen har ändrat på mitt utseende lite. Jag är numera en enda stor fräken. =P

Jag är inte speciellt familjekär när det kommer till mina biologiska släktingar, men idag valde jag ändå att följa med min bror efter att han varit här för att dumpa av en tv han inte använder. Ja, nu undrar ni säkert varför jag behöver en till tv, jag som aldrig ser på eländet, men han hade en 32" tv han inte använder och den 21"´n jag hade i vardagsrummet hade glapp i skarten, vilket gjorde att bilden plötligt försvann och man såg fina ränder bakom själva programmet eller filmen man tittade på. Nu bytte han ut det skräpet mot en annan och körde sedan skräpet till återvinningen och mig till Lidl. Inte för att det gjorde mig någon nytta med skutsen till Lidl, blommorna fanns inte att köpas. =P

Men väl där föds idén att följa med brorsan ut på landet för att hälsa på morsan. Jag har inte varit där sedan jag vet inte när. I början av november eller något sådant. Jag gillar inte att vara där, men ibland känns det helt ok ändå. Idag handlade jag på mig så att vi kunde grilla, tvingade med grabben och sen hade vi en helt ok sväng ut till Ramnäs.
Det var skönt att sitta i solen och bara vara. Jo, jag skötte grillen och fixade grönsaker, men jag skickade disken på morsan. Lite ska hon väl också göra. *hehe*

Solen lockar dock fram mina fräknar rätt så snart. Jag satt och såg på mina armar och kunde bokstavligen se när de ploppade fram. Vem behöver solbränna när det finns fräknar? =P

4 kommentarer:

Ullis sa...

men det är ju mysigt när man kan umgås med "dem" och det är helt okej :) Jag har perioder där jag inte alls orkar med sånt, men ibland kan jag, och det känns helt okej t om :)

fan vad mysigt med grillat!! jag längtar, tror jag ska tvinga älsklingen att vi ska göra det i helgen :)

tror du är toksöt med fräknar, ser fram emot att se! :)

Ullis sa...

och just ja, jag har oxå glapp i scarten :/

Ullis sa...

Låter som du haft en bra em i solen. Ses i morgon för lite mer solande, det blir fika på filtar på gräsmattan i morgon. Kram

~Sol~ sa...

Ladyn, ja det är helt klart ok och till och med mysigt när man kan umgås på sina egna premisser och man inte känner några krav. Oanmälda besök är då bäst eftersom man kan komma och sedan gå när man vill. =)

Glapp i scarten är jobbigt. Jag har ännu inte kollat hur det är med denna tv, men sonen gillar den. *S* Och nej, jag är inte alls så söt med fräknar, men de finns där iaf. Om det går som det brukar kommer det värsta ha lagt sig tills i morgon och jag kommer se normal ut igen snart. =D


Ullis, dagen har varit hur skön som helst. Jag är dock helt slut nu och ämnar sova länge i morgon. Tur att jag inte ska vara hos dig förrän på em. =D Kram