söndag 19 april 2009

God morgon!


Idag är jag verkligen uppe med tuppen. Jag är lite "gäspig" men det känns ändå bra. Jag har snart skrivit en hel sida i boken, något jag inte gjort på bra länge... allt för länge faktiskt. Nu kom inspirationen som en rusch av solsken och då är det bara att passa på. =)

Sonen är bortlejd sedan igår. Det är så himla skönt att gå omkring och skrota här hemma utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Missförstå mig rätt, jag är överlycklig över att han valt att bo hos mig på heltid, men faktum kvarstår att jag haft honom varannan vecka de senaste tretton åren och är således van vid lite mer egen tid än jag haft de sista sex veckorna. Nya situationer behöver ofta en invänjningstid och denna är inte annorlunda bara för att det är något jag längtat efter. =)

Må söndagen behandla er väl! =D

4 kommentarer:

A sa...

Förlåt igen att jag väckte dig.

Kram

~Sol~ sa...

Inget att be om ursäkt för. Det är rätt skönt att ha hunnit få en del gjort på förmiddagen. Förresten lade jag mig och sov en timme mellan tio och elva, så jag har ändå lyckats sova "klart". =D

Kram

Ullis sa...

godmorgon själv! vi var uppe i ottan.. kl 14 ;D haha.. karln var trög som satan imorse..

förstår att det är lite skönt att gå omkring och mysa lite för sig självt.. jag har ju lite samma njutande nu även om jag saknar älsket.. att vara själv är skönt även om man saknar :)

~Sol~ sa...

Ladyn, oj, det var sovmorgon det. *S* Själv vaknade jag vid tjugo över sex eller så. =)

Ja, det är skönt att få skrota lite för sig själv. Jag vill att han ska bo här och så, men just att vakna, få gotta sig i sin ensamhet och bara vara är rätt skönt. Vill inte ha trulig tonåring i närheten varje morgon, faktiskt. *S*

Ha det bra, vännen.
Kramar