måndag 13 april 2009

I morgon?


Hur kunde jag tro att träningsvärken skulle komma i morgon? Den visade sitt ömmande ansikte redan efter att jag suttit ner en stund. Den kom först smygande som trötthet, övergick sedan i stelhet och är nu utblommad som en molande värk i armar, ben och sittmuskel.

Ja, jag har ont i rumpan. Det blir tydligen så när man sitter och håller emot med benen och kniper åt med tårna samtidigt som man sträcker sig för att nå för att få fötterna att hålla en gersåg stilla när man sågar. Ny erfarenhet. Ingen jag planerar att göra om någon gång snart, även om jag skrattade en del när jag sågade.
Tur att jag gör många muskelkrävande rörelser på jobbet. Träningsvärken borde ge med sig rätt snart. Hmmm... just nu ser jag inte med förtjusning fram mot promenaden till jobbet i morgon. *S*

4 kommentarer:

hRaven sa...

synd om dig *ler*

marbor sa...

Skön känsla egentligen..*L*
Och promenaden kommer gå galant. Bästa sättet att motverka träningsvärk.

~Sol~ sa...

hRaven, det är väl egentligen mer synd att jag är i så dålig form att jag fått träningsvärk av lite jobb. *skratt* Jag uppskattar dock omtänksamheten. *ler*

~Sol~ sa...

marbor, den skönaste känslan hade nog varit att vara kvar i sängen nu på morgonen, men nu börjar jag komma igång och promenaden kommer nog gå som smort. =) Jag kanske borde börja träna så att jag slipper träningsvärk av minsta lilla i framtiden...? *S*