onsdag 29 april 2009

Räkneskapens dag är kommen


Får symbolisera Murphy.

Ja, egentligen var det så igår redan, men jag mitt spån lyckades lämna en av räkningarna på bordet igår när jag satte mig på datorn och var så duktig med de andra. Där fick jag för att jag tänkte att denna månad inte blir riktigt lika fattig som jag trott. Murphy skrattar nog gott åt mig nu. Nåja, allt är betalt och jag har några få korvören att röra mig med. Jag har varit med om värre. Allt går, bara man bestämmer sig för det. =D

Ringde förresten mälarengergi idag. Jag mitt spån har undrat när de ska börja med månadsfaktura nu när de bytt mätare och i utskick efter utskick om detta skryter om hur bra det är när de nu läser av mätaren en gång i månaden. Mmmm, bra att de gör det, men faktiskt har det aldrig stått att det automatiskt innebär att man får en faktura efter varje avläsning. Nej, nej, till slut insåg jag att jag troligen måste ringa om det själv. Efter ett samtal med deras kundtjänst är jag nu satt på månadsfaktura så slipper jag gråta blod varannan månad. Lättare med en i mina ögon alldels för hög räkning en gång i månaden än en räkning som får mig att vilja gråta blod varannan månad.

Inga kommentarer: