söndag 1 november 2009

Revolutioner


Igår och idag har jag ägnat mycket tid åt revolutioner. Industrins och fransmännens, alltså. Det hela hade varit lättare om flickan som behövde hjälp haft sina skolböcker hemma över helgen, men eftersom jag är en historianörd gick det bra ändå. Några saker fick kollas på nätet, men kronologin och en hel del fakta finns fast förnankrad i min skalle. Av någon anledning tror jag inte att flickan insett hur mycket tid och energi hon skulle tvingas lägga ner när hon bad mig om hjälp, men hon gjorde väl ifrån sig och jag måste säga att jag är lite impad över att hon lyckades avhålla sig från att slå blocket i skallen på mig när det var som mest instensivt*

Min hosta har avtagit en hel del nu. Från att ha varit ett konstant gissel har det tagit form av något som drabbar mig när jag rör på mig. En klar förbättring alltså. Jag sov dessutom i flera timmar utan att bli väckt av en hostattack från helvetet, vilket gör att jag känner mig rätt ok överlag idag. Att ha blivit ompysslad och väl omhändertagen har nog också gjort sitt till. Jag kan gärna hjälpa till med fler läxor om det innebär fika, thé i osinliga mängder, mat och kramar hela dagen. =)

Inga kommentarer: