söndag 8 november 2009

Trött


Jag borde kanske lära mig att dricka kaffe...

Grabben valde att vara uppe hela natten till idag. Det hade väl inte varit något att orda om i vanliga fall, men nu var det så att han valde detta av protest för att jag tagit ifrån honom internet. Han satt många timmer igår och trodde uppenbarligen att han skulle få sitta natten igenom också. När så inte var sprang han omkring som en tok här hemma och valde att komma in och prata med mig med jämna mellanrum.

Det var väl ok i början, men när klockan blev mitt i natten blev det aningen frustrerande. Jag ryade till och han försökte mucka gräl. Jag vägrade anta utmaningen och faktiskt lät han mig faktiskt vara efter det. Att klockan då var halv fyra eller så spelade honom ingen roll, men jag visste ju att jag skulle jobba hela eftermiddagen/kvällen så jag var mindre glad.


När jag kom hem från jobbet satt han vid datorn igen, men faktiskt lyssnade han på mig när jag sa åt honom att stänga av den. Kan tänka mig att han känner sig lite sliten nu. Han var borta under eftermiddagen så jag vet med säkerhet att han inte sovit något under dagen. Om jag är trött, vad är då inte han? Det blir en lugn natt....

Inga kommentarer: