fredag 20 november 2009

Sömnlöst

Jaha?

Klockan är tjugo över två och här sitter jag. Det är andra natten den här veckan utan sömn. Nu är natten visserligen inte över än, men det blir väldigt få timmar om jag nu lyckas somna. Man blir oerhört frustrerad när man ligger i sängen, har lampan släckt, känner kroppen slappna av, tröttheten komma krypande... och hjärnan vägrar stänga av. Det är som ett satans flipperspel i skallen och inget av det jag tänker är vettigt eller ens något som borde hålla mig vaken. Förbaskat!

8 kommentarer:

Bika sa...

usch det är inte kul att sova dåligt eller inte sova alls.. då sover jag nog hellre inte alls, när jag tänker på det. det blir en annan trötthet än om man sover dåligt, den sömnen man då får brukar inte göra en utvilad, snarare mer trött..
Men det var ju inte alls så där mycket jag skulle skriva om problem med att sova, haha.

jomenvisst, det är allt en ypperlig superkraft jag har :)

ja de där reglerna är bra skumma. det vore ju bättre om man fick jobba så mycket man nu kan.

Spasm sa...

Jag hoppas du inte kommer in i den rytmen igen då du inte kan sova om nätterna.

Kram

~Sol~ sa...

Alex - Jag hoppas som du. Håll tummarna för mig är du snäll.

Kram

älskadedotra sa...

sägér som andra ... beeb there done that ....
fast illa som det e så har jag inte kommit ur det än ...
varför kan man inte sova på nätterna ... varför e det så svårt o bara somna ?

skulle så gärna veta ... för jag vill gärna sova ... typ 8 timmar i sträck ....

men jag får la ta det när jag ligger i graven ... innan det lär jag inte klara av det *S*

ullrika sa...

det sovs dåligt på den här sidan sverige också. fast jag kan nog skylla på graviditeten iofs...?!

usch vad tråkigt med ditt jobb (läste inlägget högst upp). håller tummar för att det antingen ändrar sig, eller att det dyker upp nåt annat inom snar framtid.

~Sol~ sa...

älskadedotra - Jag hoppas verkligen att du sover bra innan du hamnar i graven. Känns kanske inte troligt, men det kan väl ändå inte fortsätta så i all evighet. Tänker på dig vännen. Kram

~Sol~ sa...

ullisen - Jag är den eviga vikarien som ingen vill mista men som det efter något eller några år inte finns underlag att behålla längre. Jag misströstar inte över att få något nytt, men jag misströstar över de idiotiska regler som finns idag. Jag MÅSTE vara arbetslös i tre månader för att göra slut på mina a-kassadagar eller jobba heltid. Heltid verkar mindre än troligt just nu. *suck*

Jag såg att du väntar tillökning. Gratulerar. =) Hoppas du lyckas sova bra någon natt trots de obehag som vanligen åtföljer privilegiet att få bära fram ett barn. =)

ullrika sa...

jag är så dåligt insatt i alla dom där reglerna så det låter alldeles galet att du måste vara arbetslös?!

håller tummar iaf. för man vet ju aldrig :)

ps. tackar för grattis! - du beskriver det älskade eländet perfekt!