söndag 1 november 2009

Jag vet inte...


Får ni dagar då ni inte har en aning om ifall ni är på väg längst rätt stig? Om ert liv är som det var ämnat att vara?

Tro nu inte att jag har svåra grubblerier och tveksamheter om mitt liv, för mer fel kan det inte bli. Jag är väldigt nöjd med mitt liv idag. Visst finns det några saker jag skulle vilja ändra på, som att jag är överdrivet fånig och osäker ibland och att jag går på hårt andra gånger, men i det stora hela är jag nöjd.

Ändå finner jag det intressant att fundera genom mina val, ta en promenad längs raddan av erfarenheter och helt enkelt fantisera lite om hur livet hade sett ut om man gjort saker annorlunda. Så länge jag känner mig nöjd och ser saker för vad de är ligger det ingen risk i att göra så. Fantasier som föds av drömmar. Funderingar som föds av visioner. Tankelekar om vart nästa val kommer att föra mig. Inget är skrivet i stjärnorna än. Jag själv för pennan.

Om om inte fanns...

2 kommentarer:

bengt sa...

Jag _försöker_ se mest framåt. Det som är gjort är gjort.

~Sol~ sa...

Ja, det är sant. Men samtidigt kan man lära av det som är gjort. Lärdom och kunskap är inte att förakta.