fredag 27 november 2009

Fel!


Jag har varit lite tveksam angående hur vida jag skulle lyckas hålla lugnet utan dator. Jag har ju ändå använt den dagligen, haft den på i tid och otid, skrivit, bloggat, msn´at och facebook´at i stort sett konstant. Jag hade en liten aning om att jag eventuellt skulle behöva en avvönjningsperiod när det mönstret bröts.

Nu kan jag med facit i hand konstatera att jag hade fel. Jag sitter inte alls vid datorn i samma utsträckning längre. Idag kom jag på att jag måste betala räkningarna vid lunchtid och knäppte inte ens på datorn förrän då, trots att jag varit igång i flera timmar. De helger jag tillbringar hos Han rör jag inte en dator på flera dar. Naturligtvis har han dator jag kunde låna, men jag har inget som helst behov och ingen lust att ens sätta mig och kolla mailen. Vad som än kommer där tar inte skada av att vänta i någon eller några dagar.


Jag hade fel. Jag är inte datorberoende. Skönt. =)

2 kommentarer:

hRaven sa...

visst är det skönt att veta sånt?

~Sol~ sa...

Oerhört. =)