söndag 15 november 2009

Helgen är slut


Min helt barfria helg blev inte riktigt som jag tänkt eftersom jag vid kvart över sex i morse vaknade av ett sms som talade om att grabben kommit hem och var hungrig. Jag var, som ni förstår, inte hemma själv. Jag svarade på sms´et med att ungen skulle äta något och sen gå lägga sig. Jag vägrade abryta min helg i förtid.

Jag har haft det så himla bra i helgen! God mat och dryck, väldigt bra sällskap av någon som pysslar om en är himmelskt. Jag har verkligen njutit av tiden. Det har varit som balsam för både kropp och själ. Han får mig verkligen att må bra!

Dottern har varit på bra humör och hon och hennes kompis var så där fnittriga och flamsiga som tonårsflickor är. Lite gulligt naivt var det när hon frågade om jag pussat hennes pappa än. Väldigt skönt och smickrande var det när hon gav mig en kram och sa att hon tycker om mig. Jag gillar henne också.

Sagan om ringen i förlängda versionen är mycket bättre än de kortare versionerna. Man får en sådan mycket större förståelse för intrigen och karaktärerna växer. Jag har ju läst böckerna ett antal gånger och har berättelsen i huvudet, men när jag ser de längre filmerna inser jag att det finns en hel del som inte förklaras i de kortare versionerna. Jag kommer se filmerna igen. Troligen kommer jag läsa böckerna igen också. *S*

Helgen avslutades med ett trevligt kalas. Jag gillar verkligen att gå hem dit, kalas eller inte. De är så jordnära och varma människor. Jag har tur med folket i min närhet.

Inga kommentarer: