onsdag 18 november 2009

Organiserat kaos


Jag har äntligen fått upp mina hyllor!!! Snälla RH slet som ett djur för att få dem på plats utan att IKEA fått sitt lystmäte i hemska svordomar. Nu sitter de rakt och ordentligt. Oerhört uppskattat och jag bjussar på käk när helst du vill! =)


Några av de böcker som inte fick plats. Finns minst lika många till liggandes.

Jag har alltså äntligen fått ut alla böcker ur skrubben. Jo, det är visserligen bara en bråkdel av dem jag äger, men jag insåg att jag inte har hyllor till alla så jag har ställt undan en del i källaren. När jag plockade med dem jag hade i skrubben insåg jag att jag kunde ha plockat bort ännu fler, men det gör ont i mig att ställa ner böcker i källaren. De hör hemma i lägenheten, gärna framme. Tyvärr skulle jag få krupp av att ha bokhögar överallt, så nu får de trots allt bo i källaren.

Jag funderar på om det skulle gå att sätta upp hyllor tvärs över sovrumsväggen också, men där är det så skör vägg att jag inte vet om det går. Molly´s och andra expansioner skulle kanske göra susen, men troligen ramlar hela väggen ner istället. Detta blir en svår nöt att knäcka. Jag vill ju ha upp mina böcker.

4 kommentarer:

Lina sa...

jättefint blev det ju :)

~Sol~ sa...

Lina - Jaaa! Jag är hur nöjd som helst. Tack för att du lånar ut honom ibland så att jag får lite gjort här hemma. <3

Anonym sa...

Mäktigt! Det är coolt med böcker :) Och ett ständigt problem vart dom ska ta vägen.

~Sol~ sa...

ametrin - Böcker är mäktiga. De utgör stommen i mitt hem. Utan dem skulle det vara tomt, kalt och kallt. Men jaaaa... vad gör man av dem alla???

Jag funderar på att sätta upp en likadan hylla i sovrummet. Då får iaf några av de som fortfarande väntar en plats att vara på. =)