lördag 28 november 2009

Fest


Inte den väg jag kom, men den enda skylten jag hittade.

Kl 21.30 igår avslutade jag mitt åttonde arbetspass på lika många dagar. Det var otroligt skönt att stänga dörren efter mig när jag gick.

Jag trodde inte riktigt jag skulle orka dricka vin, umgås och pyssla, men tänka sig... Jag fick i mig vinet, hade trevligt med sällskapet och hade tre fina julkort med mig när jag letade mig bortåt Rönnby framåt natten. Ja, Rönnby av alla ställen. Hur fasen kan man välja att bosätta sig längst bort i hela stan? Det är en satans lång cykeltur. Det var nära att jag ångrade mig och vände av hemåt istället, men jag är fortfarande lite för kär för det. =P


Ikväll är det fest hos grannarna. De är smarta nog att ha bjudit in mig så att jag inte ringer störningsjouren sen. ;) Egentligen är det väl så att vi faktiskt är bra vänner, men det ligger nog något i det jag skrev först. Det verkar bli mycket folk och då är det sällan tyst. *s*


Nej, dags för en cider, lite krigsmålning och en genomgång av garderoben för att hitta något presentabelt. =)

4 kommentarer:

Spasm sa...

Jag hoppas du hade en trevlig helg och mår bra.

Kram

~Sol~ sa...

Tack. Min helg har varit väldigt bra. Hoppas du själv haft en lika bra helg.

Kram

ullrika sa...

haha! smarta grannar!

~Sol~ sa...

ullisen - Jepp. De såg till att bli vän med så fort de flyttade in. Nu har de någon som inte ringer störningsjouren plus nästan alltid är barnvakt när det behövs. Och kan inte jag så kan oftast sonen. Jo, de är smarta. =)