torsdag 12 november 2009

Trött


Det är en sådan där kväll då jag är trött in i märgen. Jag la mig i badet och höll på att somna in djupt. Det är ovanligt. Jag somnar aldrig i badet annars.

Det är inte ovanligt att jag sover dåligt dagen innan jag ska upp väldigt tidigt. Efter den gången jag försov mig har jag svårt att slappna av och sova bra. Nej, det passar tydligen min kropp bättre att först ha svårt att somna över huvud taget och sen vakna massor med gånger under natten innan man vaknar med en känsla av att inte ha sovit alls. Men det är ju en tillfällig trötthet. Den går över när man sover nästa natt.

Idag var det mycket städning och en del tankekrävande pappersarbete på jobbet. Inget som tog ut mig helt, men när jag kom hem gjorde jag misstaget att sätta mig. All energi rann ur mig. Mat var inte att tänka på. Det blev kräm och macka istället.

Något jag äntligen tog mig i kragen och gjorde var att byta vatten och rensa lite i akvarierna. Det var alldeles för behövligt. Jag har kollat på de stackars fiskarna i flera dagar och tänkt att jag ska.... jag ska... jag ska.... och inte sjutton har jag gjort. Idag, äntligen, gjorde jag det. Nu ser fiskarna ut igen. OK, riktigt så illa var det inte, men nära på. Nu har de lite fräscht vatten iaf.

Det har funnits solstrålar under dagen också. Allt är inte mörkt och trött. Ett kalas för en söt kille renderade i leenden och varma känslor. Glädjen när de får paket är smittsam. Fikat var gott, sällskapet bra och jag mådde bra av att vara där.

Ett telefonsamtal fick mig att le brett och att längta efter i morgon kväll. Jag jobbar till åtta, sen ska jag hem och duscha, packa en väska och sen bli upphämtad. Jag ämnar inte vara hemma alls under helgen. Ska bli så skönt att bara vara och bli ompysslad. =)

Nu blir det sängen. Jag är så trött att jag knappt håller ögonen öppna.

Inga kommentarer: