måndag 9 november 2009

Funderingar

När en person sa till mig att grabben kanske är kär skrattade jag och sa att den gossen är gift med sin dator. Men så tänkte jag till lite. Undrar om det kan vara så att min lilla son, som ju faktiskt är sexton år, beter sig så underligt pga av hormonella kortslutningar? Han har aldrig tidigare verkat intresserad av något annat än datorer och nu plötsligt åker han iväg till ett av stans ytterområden och vägrar tala om vem han ska träffa. Det har framkommit att det är en flicka, men sen kniper han igen som en mussla. Ren logik (enligt mig) säger att han inte skulle ha knipit igen på samma vis om han inte tyckt om denna flicka på mer än kompisnivå.

Det är en ny situation för oss bägge. Jag är otroligt nyfiken men ska avhålla mig från att fråga. Han behöver inte ha morsan flåsande i nacken med hundra frågor, speciellt inte om det rör sig om en första förälskelse. Den vill man väl inte berätta för morsan om över huvud taget.


Men nåde den ungen om han inte skärper till sig på beteendefronten. Då kommer han inte må bra, oavsett hur det går med den eventuella förälskelsen.

2 kommentarer:

Ullis sa...

jag träffade ju min kärlek (Chris) via WoW ju.. så det är inte helt omöjligt alls att det kanske skett på det viset :) iofs, nu är ju servrarna rätt stora, men ändå!

och klart det är nåt ifall han inte ens nämnt henne förut liksom.. det där har du helt rätt i att han hade öppnat truten vid ett eller annat tillfälle om hon hade varit pojke *S*

~Sol~ sa...

Jag säger inte att man inte kan träffa någon online. Jag känner ju fler som lever i bra förhållanden/äktenskap med någon de träffat online. Jag tror att han möjligen träffat henne på skolan och att hon också gillar att spela och de därför lärt känna varandra bättre. Men oavsett är jag lite glad över att han gör något annat än att bara sitta vid datorn. =)

Och jag ska väl egentligen inte säga något. Utan facebook och deras friend finder hade jag kanske inte alls fått kontakt med Han igen, ju. Datorn är bra till mycket. =)