onsdag 26 maj 2010


När man inte orkar ta tag i det som är viktigt gör man onödiga saker istället. Idag har jag diskat alla dessa glas. Alla utom en tre-fyra stycken bor permanent i vitrinskåpet och får bara komma ut en gång i halvåret för att bli diskade.

Varför jag har så många är en gåta som förbryllar även mig. Jag har alltid samlat på glas. Inget annat. Bara glas. Nej, förresten, jag har ett gäng ljusstakar också, men bara runt ett trettiotal. Jag har naturligtvis ett vitrinskåp till, i köket. Visserligen har jag inte fullt lika många där i, men räknar man med de som står i köksskåpet, bokhyllan och i källaren också har jag väl runt 250 glas - minst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha ... såklart! Ser lika ut i mina vitrinskåp :) Ett i vardagsrummet, ett i köket + vitrindörrar på köksskåpen. Älskar glas och har alldeles för många. Ljusstakar/ljuslyktor likaså ...

~Sol~ sa...

Varför är jag inte förvånad? Det här börjar bli lite läskigt faktiskt. Är du min äldre klon, eller? =)