tisdag 11 maj 2010

Sjöben?


Idag har jag mitt sista arbetspass denna vecka. Jo, det är bara tisdag, men med tanke på att jag varit ledig en enda dag sedan 29 april så känns det ändå som om jag är värd att vara ledig lite.

I morgon bär det av på böljan. Iofs är båten så stor att det knappt märks att man är på sjön., så några sjöben lär jag knappast hinna få. De få gungningarna som blir ändå känns kommer eventuellt att döljas av det gung som kommer av en drink eller två. Men det spelar mindre roll. Det viktiga är att jag ska iväg en sväng, bort från allt det vardagliga. Jag och ett gäng tjejer ska koppla av, äta gott, dricka gott och bara ta det som det kommer.


Tvättstugan idag, då. Löjligt egentligen. Jag ska bort i ett enda dygn och känner att jag måste tvätta precis allt för att ha något att välja mellan. Herregud, jag bryr mig väl inte speciellt om vad jag har på mig. Ändå nojar jag lite. Förbaskade gener!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en trevlig resa. Ha så kul!