fredag 28 maj 2010

Långhelg


Jag gjorde mina fyra timmar i morse och är nu ledig tills på tisdag. Ledig, ja, men inte sysslolös.

Ikväll ska jag ägna en massa timmar åt grannarnas troll medan grannarna gör annat. Det var ett tag sen jag var hos dem så pass länge och jag ser verkligen fram mot det. Troligen kommer det bli en del gnäll, skrik, bråk och allt annat som kan bli när fyra brorsor är under samma tak, men jag ser ändå fram mot det. =)


I morgon ska vi tydligen handla, fixa med en del rör till badrummet på övervåningen, ställa tillbaka möblemanget i båten för att sen sjösätta henne och sen ska jag ta mig tusan se till att han bjuder mig på middag. Ute. Inte en chans att det ska finnas risk att jag åker på disken när jag gjort en hel massa av hans saker hela dan!

På söndag ska vi tydligen lägga golv i övre hallen. Äntligen. Sen ska vi fixa i trädgården och åka till återbruket. Jag har eventuellt ett kalas att gå på, men vet inte säkert än. Måste kolla. Dessutom är det mors dag, så jag får väl göra mig till och åka ut till morsan med en kvast (Läs: kvast) om det finns tid till det. Vi får se. Hon brukar alltid tjata om att det inte är mors dag i Canada samtidigt som i Sverige. Jag brukar komma undan med den svenska pga av det och när det är dags för den kanadensiska brukar jag lugnt konstatera att vi faktiskt är i Sverige så tji fick hon.

Fasiken vilken tur att jag är ledig på måndag också så att jag hinner vila lite innan det är dags att jobba igen. =P

Inga kommentarer: