tisdag 25 maj 2010

Längtar bort


Vägen upp till gamla stan i Avis.


Vissa dagar önskar jag mig långt härifrån. I mitt fall representeras Långt härifrån av Avis, Portugal. Där bor några av de människor jag älskar mest här i världen. Hos dem finns möjlighet till en tillvaro som gränsar till himmelskt.

De har länge försökt få mig att flytta ner till dem. Tanken är lockande, men livets praktiska sida gör det osannolikt att det någonsin händer. Ändå får tanken mig att dagdrömma och längta dit.

Det tunga som dominerar min tillvaro just nu gör längtan ner dit mer markant. Tänk att få ligga vid poolen med en gin och tonic, solsken, underbart välkomnande sällskap, en känsla av att vara hemma fastän du är borta, en känsla av samhörighet, underbar natur och härliga människor överallt man kommer...

En påminnelse om den stående inbjudan jag har dit har ökat min längtan lavinartat. Kanske dags att se om det är möjligt att åka ner till hösten?

6 kommentarer:

Ullis sa...

är jag jättedum som inte begrep ett dugg av det där? :D

~Sol~ sa...

Nej, det är min dator som muppar sig. Den tappade bort hela inlägget och skrev bara dit den felstavade rubriken (som jag för övrigt ändrade innan jag skrev resten av inlägget - det som försvann).

Ullis sa...

flyttar du dräper jag dig, men åka ska du absolut göra efter allt jävla slit!

~Sol~ sa...

Ladyn - Eeeehhhh.... trevligt, vännen. *hahahha* Men nej, jag ska inte flytta dit. Jag bor ju här. Men semester... *suckar hänfört* =)

Anonym sa...

Ja det såg ju mysigt ut det där.. men frågan är om man vill BO där??
Du skulle sakna kalla, regniga sverige... jajamensan.. =)

~Sol~ sa...

ia - Faktiskt skulle jag kunna bo där. Det fanns som en väldigt reell tanke innan jag träffade Honom. Och visst skulle jag sakna Sverige, tveklöst, men jag skulle nog kunna acklimatisera mig rätt bra där. Men... och detta är ett stort men... de enda snygga karlarna jag sett där är de som är med i fotbollslandslaget. Utöver dem är de osedvanligt... alldagliga... ;)