lördag 15 maj 2010

Lyckad fångst


Jag har nog inte riktigt tagit till mig vad det egentligen är jag fångat. Att Han är bra på många olika sätt är inget nytt under solen, men nu när vi varit tillsammans ett tag och nu när sommaren är på väg är det tydligt att han är ett riktigt kap även på andra vis.

Idag var vi iväg och ordnade med båten. Ja, han har en sådan. Den är sju meter och har sovplatser, är rymlig som få med specialsytt kapell så att han kan stå upprätt under det trots sina 190 cm över vattenytan och den kommer att användas flitigt under sommaren. Den är ännu inte sjösatt, men allt förarbete som krävs innan man vill lägga ner den i plurret är nu klart. Bara att invänta rätt tillfälle och sen kasta i den.

Han är fortfarande inställd på att åka neråt i sommar. Vart är inte riktigt bestämt, men det är inget jag oroar mig över. Han får bestämma. När allt kommer omkring är det ju den stackarn som får köra eftersom jag inte har körkort.

Hans husköp gav en altan med sol hela dagen. Trädgården är så gott som insynsskyddad och det kommer inte bli så mycket arbete med det hela när han äntligen fått klart det som han själv vill ha det. Där kommer jag tillbringa mycket tid i sommar.

Grabben har redan spejat in båten och grillen. Han har under vintern valt att vara mycket hemma, trots vårt tjat om att han iaf ska komma och äta med oss. På sistone har han inte varit svårövertalad. Han verkar ha funnit sig en plats i en av Hans soffor och ligger där som om det vore en självklarhet.

Jo, jag har verkligen fått drömfångsten på kroken. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen! Bra jobbat. :)

~Sol~ sa...

ametrin - Jobbat och jobbat, det var mest ren tur. Men jag tackar och tar emot av livets goda. =D