tisdag 15 december 2009

Vilken skön dag!


Visserligen kommer jag ha träningsvärk i morgon, men fasen vad skönt det är att pulsa i snö!

Cykelturer är erkänt lättare när det är plogat, men det gick. Tog lite längre tid att ta sig till jobbet, sen till gamla jobbet, sen till Coop och sen äntligen hem, men det var inte omöjligt. Någon sa till mig här om dagen att inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. Idag kändes den tesen bevisad. =P


Promenaden i skogen blev lite kortare än vanligt. De dryga 1.5 km tog lika lång tid som 2.5 km vanligtvis tar och vaderna skrek efter bara några hundra meter. I första uppförslutet, faktiskt. Jag borde kanske motionera mer men jag går rätt långt flera gånger i veckan och jag cyklar ännu längre ännu fler gånger i veckan. Jag avskyr att svettas, så det får liksom räcka. Men det var ändå skönt att pulsa där i halvmeter djup snö och se ljuset reflekteras (elljusspår) och glittra vackert och ostört bredvid spåret var väl värt mödan. =)


Tack för att du drar med mig på sådana upplevelser Ladyn.

2 kommentarer:

Ullis sa...

aawh <3 haha jag tyckte det kändes som att jag vägde 560 kg och alla kilona liksom DROGS BAKÅT på nåt vis.. men jag kände inte av det efteråt, och jag hade nog gärna gått längre om det bara inte hade tagit sån satans tid.. kändes som att man inte kom någonstans alls oavsett hur många tusen steg man tog..

kanske lättare på skidor, som man får åka i mitten ;)

tack själv gumman, värdesätter all tid jag har med dig, du gör mitt liv komplett (på ett väldigt icke ihopvis)

~Sol~ sa...

Hahaha, ja det var verkligen tungt. Men roligt! Åh, den underbara snön!!

Kram