onsdag 23 december 2009

Ser i kors


Jag jobbade sista vakna passet inatt. Nu är det inte många arbetspass innan jag tvingas säga hej då till alla där fram tills i sommar. Det känns satans vemodigt.

Efter jobbet var jag till min vän Lotta på Egohörnan. Jag skulle inte pimpa mina egna naglar denna gång utan gav Hans dotter en manikyr och ett stämpelset i kombinerad födelsedags/julklapp. Hon fick härligt julröda naglar med gulddetaljer. Nu tyckte ju Lotta att mina nagler var i bedrövligt skick så hon pimpade dem ändå. Trots att jag oftast inte bryr mig om just naglarna känner jag mig ändå finare när hon gått en rond med dem. Grönglittrande fransk med ett vackert blomstermotiv i vitt. Precis mina färger.
Det var en julklapp värd namnet. <3

Att sova idag gick bara inte. Tre timmars osammanhängande sömn räcker knappast för att bebehålla mitt vanligtvis goda humör. Jag har blivit väckt av grannbarn som bråkat så mycket att jag ringde in och skällde, spring i trapphuset, telefoner, grabben och av farmor som helt sonika meddelade grabben att hon kommer kl 17.15. Hon förstår inte konceptet sova bort eftermiddagen för att man jobbat hela natten och sen haft ärenden till kl 13. Nu är jag trött som få men kan inte gå lägga mig eftersom farmor är på intågande. Kanske sover jag bättre sen i natt istället. Hoppas.


Ha en trevlig kväll före dopparedan alla!

3 kommentarer:

hRaven sa...

tänker på dig
hoppas du får sova snart
kram

Anonym sa...

Hoppas du sovit gott. Ha en riktigt god jul!

~Sol~ sa...

Tack hRaven och ametrin. Jag lyckades sova som en stock i över tio timmar. Så otroligt skönt. =)

Hoppas ni också haft det bra.
Kram