onsdag 2 december 2009

Förlösande elände?


Nu är det lugnet före stormen. Den annalkar. Jag känner det i varje cell av kroppen. De blixtrande ljusen har redan anmält sig. Värken har vuxit till akut smärta. Snart kommer ljus- och ljudkänsligheten. Illamåendet hindrar att jag gör mer för att förbereda kroppen. Kan inte dricka, kan inte äta. Salivproduktionen har ökat. Det sticker i tinningarna. Det bultar på vänster sida av bakhuvudet. Jag är överkänslig på huden. Var gång jag tar i eller kommer åt något förnimmer jag det som ett nyp. Kläderna känns tunga. Om senast en halvtimme är jag i helvetet.

Jag hoppas verkligen att detta bryter sömnlösheten. Det vore det enda som skulle göra att det känns någorlunda ok. Nej, inte ens ok, men bättre än att jag får en grundlig genomgång av helvetets alla vrår utan att det sedan kommer något gott ur det.

5 kommentarer:

Ullis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ullrika sa...

jag är lyckligt förskonad från migrän (för det är det du skriver om väl?) men har ändå förstått sicket helvete det är. håller också alla tummar för kvick tillfriskning!

Ullis sa...

haha jag tog bort mitt första, för jag min toka trodde det handlade om en annan sak.. var inte ens nästan vaken när jag läste..

min sitter alltid på höger sida! :O vad intressant..

jag har ju långt ifrån lika jobbigt som du under mina anfall och det är jag sjukt tacksam för.. inte alls avundsjuk.

hoppas det inte håller i sig så länge den här gången <3

~Sol~ sa...

ullisen - Jo, det är precis det jag pratar om. Det är ett helvete jag inte önskar ens min värsta fiende... om jag nu hade någon förstås... Orden beskriver inte alls känslan även om man kan få en liten aning om hur hemskt det är. Jag lades in för befarad hjärnblödning/hjärnhinneinflammation eller vad sjutton dödligt det nu kan finnas i skallen redan som treåring, men sen konstaterade de att det "bara" var allvarlig migrän. Jippie, liksom. =S

Tack. Denna gång höll det bara i ett dygn. De blir kortare och kortare. *ta i trä* =)

~Sol~ sa...

Ladyn - Mitt flyttar lite på sig från gång till gång. Det är som om det ska se till att hela skallen får vara med och leka. Det är hemskt. Jag vet aldrig vad jag har att förvänta, förutom ljusfenomenen, kräkningar, otrolig smärta och hallucinationer vill säga.... =P

Jag är glad att ditt inte är lika intensivt. Det önskar jag ingen. Absolut ingen. Du behöver inte detta uppepå allt annat. <3