onsdag 16 december 2009

Humör


Trots allt det som faktiskt är jobbigt just nu och trots de nya saker som tillkommer känner jag hur mitt humör sakta blir bättre och hur mitt tålamod vinner mark igen. Skönt. Den där ryande ragatan som funnits här hemma ett tag och den där trötta människan som funnits när jag inte varit hemma kändes inte riktigt bekväm. Jag föredrar den jag vanligtvis är.

Det där med humör är konstigt. Vissa är verkligen humörsmänniskor medan andra styrs av andra faktorer. Vilken typ tillhör du? Jag är en relativt logisk person som bara ibland sveps med av humöret. Kanske är det därför jag inte alltid förstår när folk omkring mig släpper loss och agerar allt efter vilket humör de är på.

Men, hur man än vänder och vrider på det mår man alltid bättre när humöret väljer att hålla fanan högt. Jag är glad att trappan leder uppåt istället för nedåt. Nedåt har jag fått nog av. =)

2 kommentarer:

Ullis sa...

hehehe jag antar att jag inte ens behöver försöka svara på den frågan *host* har ju alltid varit mitt stora problem.. brist på impulskontroll och galna humörssvängningar.. men jag lär mig.. jag blir bättre varje dag, och när alla kvävande element är borta och utrymmet att få vara den man är blivit oändligt så finns det inga gränser :)

och den där ragatan har jag inte sett spåret av.. fast jag träffade dig när det var som allra värst.. du var du. lite mer dämpad(inte ljudnivåmässigt), men ändå du. ragatan kanske är K? :D

kram!

~Sol~ sa...

JAG ser ragatan, jag vet hur hon funkar. Det räcker gott och väl. Om andra inte är lika medvetna om henne är det bara bra. =)

Kram!