måndag 14 december 2009

Summering


Helgen har gått. Jo, det skulle ju kunna summera den, om man ska vara krass. *S* Nu ämnar jag visserligen inte vara fullt så krass, men det hade ju kunnat funka...

Helgen blev inte som jag tänkt mig, men den blev bra ändå. Tyvärr renderade förändringarna att jag inte gick på en tjejkväll jag sett fram emot, men jag kan ändå inte säga att helgen blev sämre. Den blev som den behövde bli för att jag skulle ha möjlighet att ladda batterierna.

Ok, det är visserligen mitt i natten nu och jag är fortfarande vaken, så kanske kan jag inte vara helt nöjd med söndagen, men med tanke på att jag faktiskt sovit gott i tre hela nätter så ämnar jag inte klaga. Att jag är vaken nu beror nog helt enkelt på att min kropp är chockad över de tre nätternas goda sömn. Eller hur...?

Lugn och ro, avslappnat, ompysslat, väldigt bra dialog, närhet, god mat, mys, bullbak, skratt.... De orden summerar helgen bättre än alla de meningar jag kan komma på.

2 kommentarer:

ullrika sa...

även om det inte alltid blir som planerat så kan det i slutändan bli bättre än man trott. visst är det bra!

läste att du och sonen "slutit fred". skönt att höra. hoppas bara han förstår att sluta-skolan-beslutet förmodligen (jag vet ju inte anledningen/-arna) inte är det bästa han gjort. men det går ju att ändra sig. håller tummar!

~Sol~ sa...

ullisen - Ja, det är enormt bra! Man behöver verkligen sådant ibland. Oplanerat men otroligt bra för batterierna... och nerverna. =)

Det beslutet är inte det bästa han tagit, nej, men just nu är lättnaden över att striderna lagt sig för stor för att han ska inse den fulla konsekvensen av sitt handlande. Jag förstår faktiskt inte heller varför det blivit så här, men just nu är freden det balsam vi bägge behöver för att kunna komma igen och diskutera det hela igen. Tack för tummarna. =)