söndag 27 december 2009

Skön helg


Idag kan man väl säga att julen officiellt är över? För mig var den över redan på juldagen, men jag vet ju att många fortsätter att fira längre än så. Juldagens utgång är ju en populär tradition. Jag undrar om tjejerna jag mötte tidigt på morgonen på annandagen var lika positivt inställda till den dagen efter som de troligen varit under juldagskvällen. The walk of shame är aldrig så tydlig som på annandagsmorgonen. Iskallt ute, hala klackstövlar på oplogad väg, kortkorta kjolar, maskor i strumpbyxorna, allt för tunna jackor, utsmetat smink och, i vissa fall, en påtagligt vinglig gång. Jag avundades dem inte.

Jag hade hemmet till mig själv både i fredagskväll och igår efter jobbet. Grabben har varit hos mormor i några dagar. Efter de sms jag mottagit under de få dagarna har jag en känsla av att han kommer uppskatta sitt hem så otroligt mycket mer efter att han kommer hem i eftermiddag. Tydligen är de hemskt tråkigt där ute på vischan där internetuppkoppligen inte duger till mer än för att kolla mailen.Stackars pojke.... *hehehe*


Veckan som kommer är full av aktiviteter. Det är dessutom sista veckan på jobbet. Det känns för sorgligt faktiskt. Men vad gör man? Bara att bita ihop och ta sig igenom våren. Något måste det ju finnas att aktivera sig med. Kanske ska man börja träna? *ryser av tanken, men inser att det nog vore bra för mig* Jag kommer bli galen av att gå hemma, så en regelbunden aktivitet blir ett måste.


Hoppas ni alla haft en bra julhelg och att årets sista vecka blir en bra sådan.

4 kommentarer:

Ullis sa...

haha, jag känner igen det där, och mår skit av att se det eftersom jag varit där själv.. *rysa*

oroa dig inte gumman, det man inte kan göra nåt åt är det bara att ta, och vi ska se till att du har saker att göra :) tränar gärna med dig om du känner att det är nåt du vill göra, annars finns ju promenader och massa möjligheter ^^ massa tid att göra bra saker! :D

kram!

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag oroar mig egentligen inte. Jag är mest frustrerad över hela situationen. Jag var upp på kontoret idag och hämtade upp min julklapp och passade på att yttra mitt missnöje över detta igen. Skönt att få ösa ur sig på rätt personer. Iofs till ingen nytta, men ändå. *S*

Jag tror faktiskt jag ska börja träna. Jag måste bara kultivera tanken lite innan den slår rot ordentligt. Vi kan väl prata om det när den fått bättre fäste? =) Tack för att du finns!

Kram!

ullrika sa...

för mig är det jul om inte ända till påsken så åtminstone en bit förbi faster (som jag visserligen inte har nån men använder som metafor). fortfarande har vi klappar kvar att öppna (Maali var så glad för de hon fick och ville leka med dem så vi tyckte det kändes oerhört korkat att "förstöra" det genom att "pracka på" henne alla de julklappar som hade hennes namn på sig. en av dom - den från oss - kommer hon troligen få som grattis till lillasyster-present istället. jag tror inte hon misstycker till tomtepappret ;)

läste om din fröjdefulla jul och blev glad! verkligt gött att höra!

~Sol~ sa...

Jag har ingen speciell dag då julen slutar, men jag tycker gott man kan städa ut den innan nyår. De flesta har ju ändå haft juligt sedan första advent då. *ryser* Men innan du förfäras helt ska du veta att jag tidigare inte firade jul alls utan det faktiskt blivit mer sådant de senare åren. =)

Skönt när man verkligen tänker till och gör det bästa för barnen. Jag är helt övertygad om att Maali gillade att få paket flera gånger istället för en stor hög direkt och att hon sen inte visste vilken hon skulle leka med. =)

Tack. =)