fredag 18 december 2009

Promenera


Jag kan fortfarande cykla om jag vill. Jag har tillgång till en cykel, även om den inte är min. Oerhört snällt att jag får låna den på obestämd tid. Jag uppskattar det verkligen!

Ändå väljer jag att promenera just nu. Just när vädret är så här lockar det mig att vara ute mer och det är så otroligt skönt att gå dit man ska. Igår var jag ledig och hade ont som fan i huvudet. Vad passar bättre än en skön promenad framåt kvällskvisten? Brorsan fick lite oväntat besök och jag fick mig en väldigt härlig promenad... men mål.

Ja, jag erkänner. Jag är usel på att promenera bara för att gå runt och sen tillbaka. Jag vill ha ett mål för mina promenader. När jag har det kan jag utan tvekan gå tvärs över hela stan. Bäckby, Hälla, Rönnby, what ever... Men när jag bara går för gåendets skull känns det värdelöst. Det funkar bara om jag har sällskap.

Snart ska jag iväg för att jobba natt. Jag ämnar promenera till jobbet och således även promenera hem i morgon bitti. Hur jag sedan väljer att göra när jag framåt sena kvällen ska tillbaka till jobbet är fortfarande öppet. Det visar sig. Men de promenader som är inbokade redan får mig att le. =)

4 kommentarer:

Ullis sa...

räknas promenad med mig? ja? le? :D

jag är likadan när jag är ensam.. kan inte gå utan mål riktigt.. fast jag är ju sällan ensam, har ju alltid herr hund och just nu damen med.. så det är ju lite skillnad.. men då har jag oxå mina mål, på sätt och vis för vi har ju en bestämd sträcka vi går liksom..

kram!!

~Sol~ sa...

I behov av en egomassage, vännen? ;) Jag hade inte promenerat med dig alls om jag inte gillade det. Är det svar nog? =)

Kram!

ullrika sa...

jag har svårt för att gå bara för gåendets skull. men om jag har en barnvagn framför mig kan jag gå en mil utan problem. särskilt om barnet i vagnen sover och jag har nåt gött i öronen; typ podradio eller en ljudbok!

~Sol~ sa...

Ullisen, jag känner likadant. Inte om barnvagnen då eftersom jag inte skjutit på en sådan regelbundet på bra många år, men har jag någonstans att gå är det bara att glatt traska på. Härligt med promenader ju. =)