tisdag 27 april 2010

Småplock


Denna gång var hon borta i fem dygn. Trots upprepade löften har det ännu inte utsetts någon ärendeansvarig på socialen. Istället får vi nu gå till en akutgrupp som annars har hand om saker som är paniskt akuta och inte har med återupprepade mönster att göra. Jaha. Kan ju inte bli sämre än vad som är nu.

Idag är det samtal på Familjecentrum. Denna gång, som troligen blir det sista som är där, ska jag vara med på. Lika bra det. Människan där har tydligen upprepade gånger sagt till detta förvirrade barn att hon ska satsa på sig själv och skita i andra. Det är väl en sak att säga det till en normalt tänkande människa som skulle förstå vad som menades men att säga det till någon som på alla vis söker sanktioner för sitt beteende är mindre smart. Dessutom upplever jag det som mindre smart att sitta tillsammans med barnet och köra över föräldern och på så vis döda den auktoritet han må ha ägt inför barnet. Så mycket för psykologisk utbildning...

Jobbet går suveränt. Jag trivs som fisken i vattnet och är nästan ledsen då jag har en ledig dag. Jag vill jobba, jobba, jobba. Lite för att det distraherar från allt annat, men mest för att jag bokstavligen älskar mitt jobb.

Sommmarplanerna fortskrider, men ändras från gång till annan. Vet fortfarande inte vad vi ska göra, men det känns som ett mindre aber. Han har en båt vi kan guppa omkring på om det är soligt, det funkar för mig. Visst vore det trevligt att åka en sväng till Tyskland, som det var prat om, men att guppa omkring på Mälaren är mer i min prisklass.

Kalasen har avlöst varandra. Lördag, söndag, måndag, sen kommer även idag och i morgon. Det är bra för då tar man sig äntligen tid att hälsa på dem man tycker om. Jag har varit lite dålig på det på sistone, men när någon fyller år tar man sig i kragen. Synd bara att fikat är så gott. Jag kommer ha min alldeles egen kategori i Beach 2010.

Jag har hittat världens godaste yoghurt. Valios fruktyoghurt, laktosfri och med smak av äpple, kanel och vanilj. Att det blev laktosfri berodde enbart på att smaken inte fanns i någon annan variant.

Jag försökte få en drop-in tid hos frisören igår, men efter att ha varit på tre ställen på vägen hem från jobbet gav jag upp. Mitt hår är för bedrövligt slitet och behöver ett lyft. Vis av tidigare erfarenheter vet jag att det faktiskt får en att må bättre. Alltså är det hög tid att klippa av det slitna. Allt som lyfter humöret är guld värt just nu.

Tack och lov att grabben mår bra, att han just nu inte behöver extra omsorg. Naturligtvis får han omsorg hela tiden, ni vet vad jag menar. Hoppas jag. Han är så otroligt mycket gladare än han var för bara några månader sen, vilket är en otrolig lättnad. Han resonerar logiskt och ser till och med sina egna brister - ibland. Snacka om utveckling!

Jag har inte orkat följa "mina" bloggare på ett tag, men nu ska jag läsa ifatt lite.

Solen skiner, himlen är blå. Fasen vad synd att det blåser så fasligt. Aldrig är man nöjd. =P

6 kommentarer:

Ullis sa...

vafan det måste vara lokal vind, här är det totalt tokstilla :S

jag skriver gärna upp mig på båtgupp om den tål nån i min viktklass utan att sjunka *asg* våldgästa folk när de myser är alltid bra ;P

kram gumman!

Anonym sa...

Kan du inte skicka hit solen en stund???? Snäääääääälla.. *Ler*

~Sol~ sa...

Ladyn - Stilla? Konstigt. På Gryta blåser det rejält.

Båten är hyfsat stor, så det ska nog kunna ordnas. =)
Kram!

~Sol~ sa...

Ia - ja, tänk vad kul vi skulle ha! ;)

ullrika sa...

fokusera på jobbet. det andra får inte ta över.. varken nu eller nånsin...

krams!!

~Sol~ sa...

ullisen - Jag tänker inte låta det ta över, även om det ibland känns lite övermäktigt. Det finns bra saker också och om jag slutade se dem vore det ju samma som att ge upp. Inte min grej. =D