lördag 17 april 2010

Finbesök


Igår kom en nära vän som jag träffar alldeles för sällan (mest beroende på att hon bor en bit bort) för att besöka mig. Hon hade sitt yngsta yrväder med sig, han som bara ääääälskar sin Von. Helt underbar unge och det störde mig inte ett dugg att han var vaken till halv tio och krävde uppmärksamhet. Visserligen behöver små barn sova, men ibland är det värt att rucka på rutinerna. Vi visste ju att vi skulle sitta och prata långt in på natten. =)

Idag blev det lite sightseeing i vår eminenta lilla stad. Jo, jag skarvar. Staden är medelstor, rätt vanlig, grå och faktiskt lite trist, men det blir ändå lite roligare när man går med någon som ser den med nya ögon. Fika och promenad var precis vad jag behövde. Ja, och coca cola då. Vinet igår krävde en lite tribut, något som inte hänt på väldigt länge.


Jag är satans glad över att jag inte blir bakis, men just coca cola kan ibland bli ett krävande behov dagen efter. Jag trodde förr att det var själva kolsyran jag ville ha och provade därför annan läsk, men nix. Det är antingen coca cola eller grape tonic som gäller, punkt slut. Tur att jag har en butik några hus bort. =)

Inga kommentarer: