tisdag 27 april 2010

Möte


Nu är mötet över. Trots att jag bemödade mig att vara trevlig hela tiden var jag noga med att tala om hur deras agerande uppfattats av oss runt omkring. Jag ifrågasatte även varför ärendet stagnerat hos dem istället för att bli vidarebefordrat till de instanser det egentligen hör hemma. Naturligtvis fick vi inga svar annat än att de inte sett hela bilden förrän helt nyligen. Ändå har det förklarats och nötts i minst åtta månader. Imponerande.

Han tyckte att jag kunde ha tonat ner det hela. Kanske har han rätt. Men samtidigt vill jag inte att någon annan ska råka ut för samma sak och då är det bättre att säga vad man faktiskt tycker och vad man upplevt istället för att gå därifrån och säga det bakom ryggen på dem. Att pejla människor, reaktioner och handlingar är deras jobb. I detta ärende körde de över, missade och gav sanktioner där det inte skulle finnas några. Inte ok.

Nu, när ärendet redan gått över huvudet på dem, ska även de skicka en anmälan till rätt instans, för att "det ska gå snabbare och visa att även de instämmer i det skedda." Mmmmm.... kändes lite som att de öser i ett sjunket skepp.
Nåja, nu är bollen i rullning på annat håll...

2 kommentarer:

Meta sa...

skönt att bollen rullar i alla fall. tror din som min är lite konflikt rädd och vill gärna släta över lite för mkt. på dom bara, de sitter inte där på sina höga hästar för ro skull.

~Sol~ sa...

Meta - Jo, de är nog rätt lika. Men när han fått tänka efter och smälta det hela var han nöjd med utgången och att kunna säga att "vi" sa ifrån ordentligt och verkligen talade om hur vi upplevt det. ;)