fredag 16 april 2010

Öhhh?

Bild lånad på nätet.

Jag har en fundering som troligen får någon upplyst att höja på ögonbrynen och småle åt min enfald, men om möjligt skulle jag vilja ha svar....

När man tvättar finns det ju olika tvättmedel och inställningar på maskinen beroende på om man tvättar vitt eller kulört. Det har jag inga som helst svårigheter att förstå anledningen till. Glasklart! Tack och lov, kanske jag ska säga...

Men... På mitt torkskåp står det dels tid, sedan finns även ett reglage för vilken sorts tvätt man hänger in. Varför? Spelar det någon roll om min blus är blå eller vit när den ska torka? Tar det olika lång tid att torka grönt och rött? Jag förstår verkligen inte meningen att välja mellan kulört och vitt när kläderna hänger i torkskåpet. Förresten blandar jag kulörer och vitt där inne. Vad ska jag då välja?

Är jag enfaldig eller är själva grejen oförklarlig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ALDRIG ens tänkt tanken... och kommer inte ens bemöda mig att fundera på det.. HELLER... haha*

bengt sa...

Handlar mest om vilket material tvätten är gjord av. Syntet och bommul behöver olika torktider. Men inte rött och grönt.

~Sol~ sa...

ia - Jag visst väl att du var en förståndig kvinna! *hahaha*


bengt - Jag ifrågasätter inte valmöjligheterna mellan fintvätt eller strykfritt, utan det är just valet mellan vit och kulör som förbryllar mig. )(