söndag 4 april 2010

Inte lika


Jag älskar - Han tycker om.
Ja, det är skillnad.

Och nej, det känns inte helt ok. Just nu funderar jag på att gå hem. Det kommer troligen inte ske just idag, men kanske blir tanken mig övermäktig i morgon.

Lite vin och man tror att man kan övervinna allt. I hjärtat gråter jag, ändå stannar jag kvar just nu. Ok, ok, mest är jag lat. Jag orkar inte gå hem mitt i natten. Men jag behöver tänka.

Och nej. Han har inte varit oärlig eller lurat mig. Inte på något vis. Jag har valt att tolka saker som jag vill, som det passar mig. Jag trodde, jag ville, jag önskade..... Fy fan vad jag avskyr känslor just nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vännen.. Vad är det som händer???
DETTA hade jag inte väntat mig på DIN sida... Kramar om*

~Sol~ sa...

Ia - Jag vet inte ännu. Just nu är allt upp och ner. Jag har ont, jag gråter inombords. Ändå är jag glad över att jag låtit mig dras med, tillåtit mig att känna, vågat älska. Kanske brinner jag inne, kanske vinner jag. Hoppas på det bästa är du snäll. Tack för kramen, den värmer mer än du kanske anar.

Kramar tillbaka*