söndag 18 april 2010

Samkväm


Jag och bloggvärldens lilla fluga på väggen, Meta, fick kontakt genom AP (som tydligen inte finns längre) och sedan när hon kommenterade i min blogg. Sedan dess har det utvecklats och jag har fått möjlighet att träffa denna glada, varma människa irl också. Det är en enkel och trivsam person som svamlar nästan lika mycket som jag, så vi hittar alltid något att prata om.

Eftersom vi nu bor i en mellanstor stad med lillebrorskomplex och småstadsmentalitet blev jag inte förvånad när det framkom att min Han och hennes Man jobbar på samma ställe och faktiskt känner till varandra. Inte så att de umgås, utan de har varit ytliga bekanta i ett gäng år. Dessutom bor de på gatan bredvid.

Självklart kom det på tapeten att umgås lite någon kväll.
Igår kväll blev det av, efter att jag fått vänta på att Han skulle fixa håret ordentligt. Det var en trevlig, avspänd och skön kväll hemma hos dem. Hennes Man är lättsam och efter bara en liten stund pratade vi alla på som om vi känt varandra sedan tidernas begynnelse. Även min Han släppte på hämningarna och tog in atmosfären i sällskapet snabbare än jag förväntat mig.

Det händer mycket omkring oss just nu. Mycket som suger ut energi och lämnar oss med en känsla av hopplöshet. Kvällar som igår är rena energiboostar och glädjen av upplevelsen ligger kvar (liksom Han kommer behöva göra i sängen idag) som en skyddande mur runt energidepån.
Tack för en suverän kväll, Meta!

4 kommentarer:

Meta sa...

Tack själva :-) Hade jätteroligt och drack på tok för mkt vin... kom på när ni gått att det stod en flaska på golvet som du kanske ville ha med dig?? annars delar vi på den nån kväll när vi känner för att svamla skräp eller nåt.

~Sol~ sa...

Meta - Vi tar den en annan gång, du och jag. =) Kram

ullrika sa...

ibland kolliderar de på ett bra vis, den verkliga och den nätbaserade verkligheten!

~Sol~ sa...

ullisen - Jo, irl och cybern kan ibland smälta samman till en härlig enhet, även om jag ändå tycker att man ska vara lite försiktig med att utgå från att de ska göra det. =)