torsdag 24 juni 2010

Urlakad


Någon gång mitt i natten i går vaknade jag av en skarp smärta i magen. Det blev en snabb tur till toa som följdes av ett flertal besök där. Jag fick dessutom skyhög feber och mådde så illa att jag inte kunde behålla något alls, inte ens vatten.

Jag fortsatte må lika dåligt under förmiddagen. Faktiskt mådde jag så dåligt att jag frångick min vana av att alltid klara mig själv och ringde sjukvårdsupplysningen. Sjuksköterskan där skrämde mig lite eftersom hon dels tyckte det lät som svår solsting men att det även kunde vara blindtarmen med tanke på den starka smärtan på höger sida av magen.


Rekommendationen var att låta bli smärtstillande, ligga stilla och känna efter. Härligt. Men med 39.6 i temp (med alvedon i kroppen) är det svårt att hålla sig vaken. Jag gled in och ur dvala hela dagen. Som tur är gick smärtan i sidan över sent på eftermiddagen, så det var inte blindtarmen. Någon sked vätskeersättning nu och då var det enda jag lyckades behålla tills åtta på kvällen. Då klarade även lite kräm och mjölk att stanna kvar i magen.

Ytterligare kontakt med sjukvårdsrådgivningen konkluderade att jag troligen fått i mig något dåligt samtidigt som jag drabbats av solsting. Inget att oroa sig över, alltså. Vilken tur, alltså. ;)

Även natten till idag späckades med frossa, illamående, ont i hela kroppen och skyhög feber. Jag har inte vågat äta något heller. Är aningen rädd för reaktionen. Inte undra på att jag känner mig urlakad.

2 kommentarer:

*annorlunda mamma* sa...

Ska du flytta? Fast det e ok om du gör det,, jag följer dig ändå :P

Hur mår du nu? Hoppas du lyckats fått i dig något.. Kram..

~Sol~ sa...

*annorlunda mamma* - Jo, det kommer nog bli så. =)

Jag mår bra. Det var en underlig session, men den verkar inte ha gett några men. Tack för omtanken. Kram