tisdag 8 juni 2010

Att handla en klänning


Hur satans svårt kan det vara???

Jo, svaret idag var att det var stört omöjligt. Vi var på stan i tre timmar, letade igenom 15 butiker och började sen om igen. Jag skojar inte. 15 butiker. Någon som missat att jag avskyr att shoppa? Det är ett mirakel att jag inte sprängde en ven i skallen och fick ett apoplektiskt anfall. Stundtals fantiserade jag om att få det och därefter bli bortforslad med ambulans. Vilken utopi!

Inte sjutton åkte vi hem med någon klänning, någon kjol, någon top eller någonting alls för den delen. "Den har för konstig söm där. Den här har nog fler köpt och jag kan inte ha samma som någon annan. Mäh... är du rolig eller?. Nej, den sitter inte bra. Nej, den är ful. Den har fel färg. Den är inte min stil..." Ursäkterna och anledningarna till att inte köpa den hon provade just då var många.

Till slut gav jag upp. Jag talade om att hon fick tio minuter på att bestämma sig för något. Klänning, kjol, linne, tights, whatever. Gjorde hon inte det hade hon förverkat sin chans och får därefter rota i garderoben för att hitta något att ha på sig på avslutningen. Eftersom vi i lördags gjorde alla butiker på Hälla och idag gjorde alla butiker på stan finns det inte mycket annat val. Jag har gjort mitt och kan inte ens tycka synd om henne för att hon "inte har något att ta på sig" på avslutningen.

Jag hatar shopping!

Inga kommentarer: