torsdag 3 juni 2010

Tid


Min senknuta sitter precis där den övre i denna bild (lånad avCH8, Center for handsurgery and therapy) är placerad.

De ringde från Köpings lasarett idag. Jag har fått tid hos dem för att undersöka ett senskideganglion som sitter precis under mitt högra ringfinger. Jag fick remissen i januari och själva läkarbesöket juni. Otroligt. Och då är de ändå tre sjukhus som samarbetar för att det ska gå fortare.

Lite typiskt är det ju att senskideganglionet minskat i storlek den sista månaden. Det är inte borta och visst känner jag fortfarande av det, men inte alls i samma utsträckning som förr. Troligen gör de inget åt det när det är så här litet, men sjuksköterskan som ringde sa att de ofta kommer tillbaka så jag ska iaf passa på att få det undersökt.

Inga kommentarer: