onsdag 2 juni 2010

Ladda batterierna


Det är läge att ladda batterierna lite nu. Efter två veckors relativt lugn är cirkusen på väg mot orkanstyrka igen. Har anat det sedan förra veckan, men nu är det otvetydigt. Nu kommer fan bo på väggarna ett tag.

Min plan för idag är att ta det så lugnt det bara går. Jag har visserligen några måsten, men de är att plocka och ta hand om ett gäng rabarber, tvätta någon maskin, cykla till Hökåsen för att hämta några böcker och äta något under dagen. Ni ser, inget speciellt ansträngande. =)


Faktum är att tvättmaskinen redan går och frukosten ligger i magen, så nu ska jag gå lägga mig i solen med en bok medan jag väntar på att få hänga kläderna. Jag har sedan en tidning jag tänkte läsa innan jag ger mig i kast med rabarberna. Dessa ska det bli paj och kräm av sen, men det får bli ett eftermiddagsprojekt. Inget som tar en massa energi heller. Visserligen gjorde jag rabarber- och marängpaj igår, men idag blir det vanlig smulpaj.


Nu solskyddfaktor 30 och sen en skön stund på altan. =)

Inga kommentarer: