onsdag 2 juni 2010

Up-date dammsugare


Inte modellen jag köpte, men liknande.


Jag är nu ägare till en Volta dammsugare. I ärlighetens namn borde vi ha åkt till hans hushållsmaskiners husgudsbutik direkt. Lika bra att erkänna det. Han kommer aldrig låta mig glömma det iaf.

Han hade nog tröttnat lite på min ovilja att lägga ut en massa pengar på en dammsugare. Iaf får hans kommentar om att vi iaf ska titta där innan jag köper det billigaste skit som finns att finna mig att misstänka att det var så. Men faktiskt blev vi bägge nöjda efter ett besök i hans butik.

Voltan var av utgående modell men det skulle inte vara några problem att skaffa påsar eftersom de har tre modeller påsar att välja mellan till alla deras dammsugare. Dessutom funkar påsen i sig som ett filter och var av den större modellen. Den vann många plus hos honom för det. Självklart var det plus även för mig, men det bästa var att det endast fanns en kvar och eftersom de ville ha plats för den nya modellen (i princip samma maskin, men annan färg) sålde de den till mig för halva priset. Det innebar att jag fick dammsugaren för det pris jag satt som gräns.


Jo, nu kan jag dammsuga med ett leende och han kan känna sig nöjd över att jag inte slängt pengarna i sjön. Vi är bägge nöjda. =D

Inga kommentarer: